درمان کم خونی در بارداری

کم خونی وضعیتی است که در آن گلبول های قرمز به میزان کافی برای حمل اکسیژن به بافت های بدن وجود ندارد. زمانی که بافت ها مقدار مناسبی از اکسیژن را دریافت نکنند، تعداد زیادی از اعضا تحت تاثیر قرار می گیرند.

کم خونی در بارداری موضوع مهمی است، چرا که ارتباط مستقیمی با کم بودن وزن نوزاد، تولد زود هنگام نوزاد و فوت مادر دارد. در واقع خطر ابتلا به کم خونی برای زنان باردار بیشتر می باشد. زیرا در دوران بارداری بدن خون بیشتری تولید می‌کند، تا نیاز بدن‌تان را فراهم کند.

  ادامه مطلب ...

اختلال اضطراب اجتماعی ( فوبیای اجتماعی ) چیست و چگونه درمان می شود؟

اضطراب اجتماعی یا  فوبیای اجتماعی یکی از شایع ترین مشکلات در بین همه جوامع است. همه ی ما تجربه ی ترس و نگرانی در یک موقعیت اجتماعی را داریم. شاید شما هم لرزش صدا و عرق کردن دست را در یک جلسه ی مهم تجربه کرده باشید. صحبت در مقابل جمع یا حضور در میان غریبه ها برای اغلب افراد راحت نیست، اما اکثر مردم قادر به انجام آن هستند.

  ادامه مطلب ...

3 راهکار کلیدی پیشگیری از سرطان

یک متخصص تغذیه بالینی با اشاره به نقش تغذیه در پیشگیری از بروز یا پیشرفت سرطان، راهکارهای کلیدی جهت پیشگیری از بروز سرطان را تشریح کرد.

دکتر مهدی شادنوش - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همزمان با هفته پیشگیری از سرطان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دلایل اصلی بروز سرطان، اظهار کرد: سرطان‌ در نتیجه رشد و تقسیم بی‌رویه و غیرقابل کنترل سلول‌ها ایجاد شده و تقسیم بی‌رویه سلول‌ها منجر به تکثیر بافت‌های غیرعادی یا تومورها می‌شود. در این راستا، تغییر عادات غذایی و استفاده مستمر از غذاهای آماده، در کنار کاهش تحرک و زندگی ماشینی منشاء اضافه وزن، چاقی و بسیاری از بیماری های متابولیک و سرطان هاست.

 

ادامه مطلب ...